Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa oleju opałowego dla potrzeb grzewczych Szkoły Podstawowej w Osiu ze Szkołą
Filialną w Brzezinach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SZKOŁA PODSTAWOWA W OSIU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000272282
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Szkolna 8
1.5.2.) Miejscowość: Osie
1.5.3.) Kod pocztowy: 86-150
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL618 - Świecki
1.5.7.) Numer telefonu: 52 332 95 05
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sp@sposie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sposie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych -
jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa oleju opałowego dla potrzeb grzewczych Szkoły Podstawowej w Osiu ze Szkołą
Filialną w Brzezinach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0ebf0711-67e3-11ec-ae77-fe331fedffdc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00334152/01
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-28 15:06
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00334152/01 z dnia 2021-12-28
2021-12-28 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art.
94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu
współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie
komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1.Ofertę, oświadczenia, o których
mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p., podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu
udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach
danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Ofertę, a także oświadczenie o
jakim mowa w Rozdziale VIII ust. 1 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej
lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują drogą elektroniczną:
sp@sposie.pl
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi
posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących
formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku”.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.
Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,
elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu
opisane zostały w „Regulaminie korzystania z systemu miniPortal” oraz „Warunkach korzystania
z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP)”.
2. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz
złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
3. Niezbędne wymagania sprzętowo- aplikacyjne umożliwiające pracę w systemie miniPortal tj.:
a)stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
b)komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV
2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
c)zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji
w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0 albo Firefox;
d)włączona obsługa JavaScript;
e)zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi
elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie
są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00334152/01 z dnia 2021-12-28
2021-12-28 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SP.O.261.1.OP.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot
odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie
przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest:
Sukcesywne w miarę potrzeb dostawy oleju opałowego lekkiego wg normy PN-C-96024wg
minimalnego zapotrzebowania w okresie od dnia podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2024 r.
w ilości 133500 litrów (na miejsce wskazane przez Zamawiającego tj. do kotłowni mieszczącej
się w budynków Szkoły Podstawowej w Osiu przy ul. Szkolnej 8 i ul. Ks. Semraua 44 w Osiu).
Dostawy będą następować w zależności od potrzeb Zamawiającego, w ilościach niezbędnych
do ogrzewania budynków. Przedstawiona ilość oleju opałowego jest maksymalną ilością
szacunkową i może ulec zmniejszeniu w stosunku do wielkości całego zamówienia ze względu
na aktualne potrzeby. Ewentualne zmiany ilości mogą być uzależnione w szczególności od
warunków atmosferycznych panujących w sezonie grzewczym w okresie obowiązywania umowy
lub wyłączenia obiektu z eksploatacji (np. remont). W związku z ograniczeniem przez
Zamawiającego przedmiotu umowy, Wykonawcy nie będzie przysługiwało żadne roszczenie w
stosunku do Zamawiającego. Dostawy będą realizowane po każdorazowym zgłoszeniu przez
przedstawiciela Zamawiającego, telefonicznie lub na adres e-mail Wykonawcy. Dostawy będą
się odbywały na miejsce wskazane przez Zamawiającego. W przypadku gdy termin dostawy
upływa w sobotę, niedzielę, święto lub dzień wolny od pracy, wówczas dostawa winna nastąpić
w pierwszym dniu przypadającym bezpośrednio po tych dniach. Dostawy następować będą
środkami transportu Wykonawcy, zaopatrzonymi w urządzenia pomiarowe posiadające ważne
cechy legalizacyjne zapewniające dokładny pomiar ilości wydanego oleju opałowego. Przy
każdej dostawie Wykonawca dostarczy Zamawiającemu świadectwo jakości lub równoważny
dokument przedstawiający parametry dostarczanego oleju, wystawione przez producenta lub
jednostkę upoważnioną do wykonywania badań (np. akredytowane laboratorium producenta).
Podczas każdej dostawy Zamawiający ma prawo żądać okazania aktualnego świadectwa
legalizacji urządzenia pomiarowego autocysterny o numerze zgodnym z numerem seryjnym
licznika zainstalowanego na pojeździe dostawczym. Przy każdej dostawie Zamawiający
zastrzega sobie prawo pobrania z autocysterny Wykonawcy w obecności osoby, która
dostarczyła produkt, próbki oleju opałowego i skierowania jej do badania do wybranego przez
siebie laboratorium. W przypadku dostarczenia oleju opałowego bez dokumentu, o którym mowa
powyżej lub towaru niezgodnego z obowiązującą normą lub złożoną ofertą, Zamawiającemu
przysługiwać będzie prawo do odmowy przyjęcia towaru. Ewentualne szkody powstałe z tego
tytułu pokryje Wykonawca.
2. Dostawy oleju będą następowały w zależności od potrzeb Zamawiającego i spełniały niżej
wymienione parametry:
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00334152/01 z dnia 2021-12-28
2021-12-28 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy
- wartość opałowa - nie mniej niż 42,6 MJ/kg;
- gęstość w temp. 15O C maks. - 860 kg/m3;
- temperatura zapłonu - min. 56O C;
- temperatura płynięcia - nie wyższa niż -20OC;
- lepkość kinematyczna w temp. 20 O C - nie więcej jak 6,00 mm2/s;
- zawartość wody - nie większa niż 200 mg/kg;
- zawartość siarki - nie więcej niż 0,10 % (m/m);
- zawartość zanieczyszczeń stałych - nie większa niż 24 mg/kg;
- pozostałości po koksowaniu w 10% poz. dest. - nie wyższa niż 0,3 % (m/m);
- pozostałość po spopieleniu - nie niższa niż 0,01 % (m/m);
- barwa – czerwona.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09135100-5 - Olej opałowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na
podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji dostaw
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet
lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00334152/01 z dnia 2021-12-28
2021-12-28 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika
to z odrębnych przepisów:
Warunek zostanie spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że posiada aktualną koncesję na obrót
paliwami ciekłymi określoną w art. 32 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 10.04.1997 r. Prawo
Energetyczne (t.j. Dz. U z 2021 r., poz. 716) w zakresie odpowiadającym przedmiotowi
zamówienia.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Warunek zostanie spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od
odpowiedzialności cywilnej, w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem
zamówienia, na kwotę minimum 200 000 zł.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca wykaże się wykonaniem lub wykonywaniem w okresie ostatnich trzech lat przed
upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym
okresie co najmniej dwóch usług polegających na dostawie oleju opałowego w ilości nie
mniejszej niż 120.000 litrów (każda usługa realizowana na podstawie jednej umowy na rzecz
jednego podmiotu).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków
udziału w postępowaniu: Podmiotowymi środkami dowodowymi są:
1) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej
samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji
i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę
częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia
o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami
potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej
grupy kapitałowej – załącznik nr 3 do SWZ;
2) dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej
w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie
niższą niż 200 000,00 zł, ważną na cały okres realizacji niniejszego zamówienia, a w przypadku, gdy
ważność dokumentu jest krótsza niż okres realizacji niniejszego zamówienia, oświadczenie
Wykonawcy zapewniające o kontynuowaniu ubezpieczenia zgodnie z okresem realizacji niniejszego
zamówienia
3) aktualna koncesja na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji i obrotu
paliwami określoną w art. 32 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 10.04.1997 r. Prawo energetyczne (t. j. Dz. U. z
2021 r. poz. 716, 868, 1093, 1505, 1642, 1873, 2269 i 2271) w zakresie odpowiadającym przedmiotowi
zamówienia (aktualność będzie oceniana na podstawie daty ważności określonej w dokumencie);
4) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych,
głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat
wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane,
oraz z załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie (załącznik nr 5 do
SWZ);
5) zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzające, że dostarczane produkty
odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym (PN-C96024)
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00334152/01 z dnia 2021-12-28
2021-12-28 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy
lub równoważne zaświadczenie wystawione przez podmiot mający siedzibę w innym państwie
członkowskim Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do
reprezentowania
i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do
oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
oświadczenia,
o których mowa w Rozdziale VIII ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te
potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim
każdy
z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania
składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które
zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane:
Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej
oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 p.z.p. oraz wskazanym w projektowanych
postanowieniach umowy, stanowiących Załącznik nr 4 do SWZ.
Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy
pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety
związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-01-05 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-01-05 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00334152/01 z dnia 2021-12-28
2021-12-28 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy